ناو شکن جماران
 
صنایع نظامی
MILITARY


ناو شکن جماران- نمود اراده ی آهنین سرزمین مردان سرزمین پارس

 

شاید خیلی ها به این که ایران موفق شد ناوشکن جماران را تولید کند اهمیت ندهند و با خود بگویند: ((آمریکا و روسیه زیر دریایی اتمی و ناو هواپیما بر تولید می کنن این همه جارو جنجال راه نمیندازن اونوقت اینا یه ناو شکن تولید کردن ببین چقد خوشحالن)). ولی اولا بدانید کشور هایی که توانایی تولید ناو شکن را دارند به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد .دوما ایران در شرایطی این محصول را تولید کرد که امکاناتی در اندازه ی یک دهم امکانات غول های غربی را دارد .سوما ایران در اوج تحریم ها دست به این کار بزرگ زد و این در حالی است که بسیاری از کشور ها نه تنها در تحریم نیستند بلکه از طارف همتن غول های غربی کمک مالی هم میشوند (مثل:اسرائیل,کشور های عربی حوضه ی خلیج فارس و ...)اما توانایی تولید یک قایق هم ندارند چه برسد به ناوشکن و در پایان اگر تولید جماران کار کوچکی بود این همه مورد توجه و تحسین مراکز بزرگ نظامی دنیا قرار نمی گرفت.در پایان می خواهم بگویم نباید سانسور خبری رسانه های غربی را به پای کوچک بودن جماران گداشت.باکه این موضوع نشانه ی بزرگ بودن این طارح است و این که غول های غربی نمی خواهند دنیا بفهمد که اراده ی ایرانیان کره ی زمین را تکان می دهد و تحریم ها و توطئه هایشاننتیجه در برابر شاهزاده های پارسی بی اثر است

    **ناوشکن جماران**


با حضور حضرت آیت الله خامنه ای،فرمانده معظم كل قوا ناوشكن جمهوری اسلامی جماران كه مهمترین و بزرگ ترین پروژه علمی، فنی و تحقیقاتی نیروی دریایی ارتش و از برترین دستاوردها و فناوری های اقتدارآفرین كشورمان می باشد؛ با برگزاری مراسم رسمی الحاق آن،به ناوگان پرافتخارنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

 

 JAMARAN

 

 


این ناوشكن كه مجهز به انواع سامانه های پیشرفته موشكی و توپخانه ای است در مقایسه با ناوشكن های روز دنیا دارای برتری قابل ملاحظه ای است و إن شاءالله با حضور در پهنه آبهای بین المللی عمق استراتژیك جمهوری اسلامی ایران را تقویت خواهد كرد.

ناوشكن جماران دارای تجهیزات پیشرفته ای از قبیل سامانه های پردازشگر راداری، رادارهای تاكتیكی هوایی، سطحی و زیر سطحی، سیستم مقابله با جنگهای الكترونیكی و ضد الكترونیكی، سیستم كنترل آتش مجهز به انواع توپهای دریایی تمام اتوماتیك، لانچرها و انواع سامانه های موشكی سطح به سطح و سطح به هوای برد متوسط و برد بلند از جمله سامانه موشكی « نور»، سامانه های اژدرافكن، سیستم های پیشرفته كمپرسور هوای فشرده و اطفای حریق، سیستم های رانش و كمك ناوبری نسل جدید،سامانه دفاع دربرابر حملات هسته ای،شیمیایی و میكروبی و قابلیت حمل و سوخت رسانی به بالگرد (كه برای نخستین بار در یك ناوشكن ایجاد شده است) و دهها قابلیت رزمی و دفاعی دیگر اشاره نمود.

 

 

ناوشكن جماران توانایی مقابله با تهاجمات هسته‌ای و میكروبی را دارد

امیر دریادار رستگاری رئیس كارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در خصوص ویژگی‌های ناوشكن جماران كه به عنوان عظیم‌ترین پروژه دفاعی كشور صبح امروز جمعه با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم كل قوا و مسئولان عالیرتبه نظامی در خلیج فارس به آب انداخته شد، این ناوشكن را حاصل كار و تلاش 1میلیون و 200 هزار نفر ساعت كار و تلاش 1000 نفر از نخبگان علمی در رشته های مختلف عنوان و تصریح كرد: ناوشكن جماران نسبت به بسیاری از ناوشكن‌های جهان از جمله ناوشكن‌های كلاس "واستر " پیشرفته‌تر است.

 

 

 

 

 
امیر رستگاری افزود: ناوشكن جماران دارای سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاكتیكی سطحی، زیر سطحی و هوایی، قدرت بالای كنترل آتش، و مجهز به انواع سامانه‌های اژدرافكن و توپ‌های دریایی پیشرفته است و می‌تواند علاوه بر حمل بالگرد و كمك به سوخت‌رسانی بالگردها، در مقابل تهاجم‌های هسته‌ای و میكروبی نیز مقاومت كند.

 

 

ناوشكن جماران از یك میلیون و 400 هزار قطعه تشكیل شده است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، ناوشكن جماران كه صبح امروز جمعه با حضور فرمانده معظم كل قوا به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد مجهز به موشكهای ضد كشتی، سطح به هوا و نیز انواع اژدر و توپهای دریایی از جمله فجر 27 به عنوان مدرن‌ترین توپ دریایی جهان است.
ناوشكن جماران 94 متر طول و قریب 1500 تن وزن دارد و یك رادار پیشرفته نیز برای انجام هر چه بهتر ماموریتها، روی آن نصب شده است. این ناوشكن می تواند با سرعت 30 گره دریایی حركت كرده و 120 تا 140 پرسنل و خدمه نیز در آن فعالیت خواهند كرد.
به گفته مسئولان این پروژه مهم دریایی، جماران از حدود یك میلیون و 400 هزار قطعه، سامانه و مجموعه تشكیل شده است.

شناور جماران 120 مركز را درگیر كرد 

 
فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به همکاری بیش از120مرکز تحقیقاتی، صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی کشور در ساخت این ناوشکن اظهار داشت: این همکاری گسترده و فراگیر، علاوه بر کمک به برآورده کردن نیازهای دفاعی کشور، در رشد کیفی سایرصنایع نیز مؤثر واقع شد.
 


به گزارش مارین نیوز، دریاداردوم مهندس امیر رستگاری جمعه‌شب در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود: محصولاتی که برای یگان‌های شناور ساخته می‌شود، باید از لحاظ سخت‌کاری و مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی و ضربات بسیار مقاوم باشند و به همین دلیل با بهره‌برداری و آزمایش موفقیت‌آمیز ناوشکن جماران می‌توان گفت فصل نوینی در صنعت،علوم پایه و صنایع دفاعی ایران آغاز شده است.
 
 

به گفته فرمانده کارخانجات نیروی دریایی تا پیش از این پروژه، ساخت بدنه(کاسه) شناورها به صورت سنتی و یکپارچه صورت می‌گرفت درحالیکه در ساخت ناوشکن جماران، بدنه همانند پیشرفته‌ترین روش این صنعت، در قالب 29بلوک مجزا ساخته و سپس به یکدیگر اتصال داده شدند.

وی ادامه داد: ناوشکن جماران در رده‌بندی‌های بین‌المللی از ناوشکن‌های فری‌گیت کلاس (Frigate class) محسوب می‌شود که به لحاظ سرعت و کیفیت و دیگر شاخص‌ها با بهترین نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: ساخت ناوشکن همچنان ادامه دارد و ظرف سال آینده، دومین فروند از ناوشکن‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران به نیروی دریایی ارتش تحویل می‌شود.

به گفته وی،با ساخت ناوشکن جماران،ایران به جمع 14کشور سازنده رزمناو و ناوشکن درجهان پیوست که دستاوردی بسیار مهم برای جمهوری‌ اسلامی محسوب می‌شود.

 

 

مشخصات:

 

 

 

 

 

طول:94 متر
عرض:10 متر
ارتفاع:3.1 متر
وزن حداقل:1400 تن
قدرت:دو موتور 10000 اسب بخار
سرعت:28 گره دریایی
دیزلی:4 واحد 550 کیلو واتی

تسلیحات:
4 سکوی موشک: ضد ناو نور(احتمال افزایش تا6 وجود دارد)

توپ ها:76 میلی متری+35 میلی متری+20 میلی متری+2 عدد 12.7 میلی متری

و همچنین جماران دارای باند هلیکوپتر و موشک های سطح به هوا (احتمالا استاندارد)می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب