کلتM 911
 
صنایع نظامی
MILITARY

کلت ۱۹۱۱ سلاح کمری نیمه ‌اتوماتیکی است که از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۸۵ سلاح کمری سازمانی نیروهای مسلح آمریکا بود. اغلب آن را «ام۱۹۱۱» یا «کلت۴۵» می‌نامیدند. این سلاح در جنگ اول، جنگ دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام بکار رفت. در ایران بیشتر به «کلت» مشهور است و دیگر سلاح‌هایی (مانند استار، براونینگ و غیره) را که شبیه به آن ساخته شده نیز کلت می‌گویند.کلت۱۹۱۱ را جان براونینگ طرح کرد. کالیبر اصلی این سلاح ۰‎٫۴۵ است ولی در کالیبرهای دیگر مانند ۰‎٫۳۸ و ‎۷٫۶۲ نیز ساخته شده است. این اسلحه که اسلحه کمری ارتش امریکابود، درسال 1985 با اسلحه کمری برتا 92ف س تعویض شد

خصوصیات:

    • کالیبر: 45/0
    • وزن: 1077گرم
    • طول: 216میلیمتر
    • ظرفیت: 15
    •  
  • طول لوله: 128میلیمتر
از سال 1911 تا پایان جنگ جهانی اول یعنی 1917 بیش از یک میلیون قبضه از این سلاح تولید شد . از جمله کارخانه هایی که به تولید این سلاح دست زدند میتوان به ( کلت ، اسپرینگ فیلد ، رمینگتون ، بورافس ، پارا اردنانس کانادا ، ساویچ ) اشاره کرد .جواز ساخت این مدل به برخی کشورها مثل نروژ و آرژانتین نیز صادر شد.در خصوص فرآیند تست تپانچه های انتخاب شده توسط آمریکا جالب است بدانید که تنها تپانچه کلت ، ساخت آقای برونینگ و تپانچه نیمه اتوماتیک ساخت کارخانه ساویچ به مرحله پایانی تست راه یافتند. در این مرحله هر تپانچه می بایستی تا 6000هزار گلوله شلیک میکرد. پس از هر 100تیر شلیک ، اسلحه اجازه می یافت تا به مدت 5 دقیقه خنک شود و مجدداً یک شلیک 100 تیری دیگر ...و پس از هر 1000 گلوله شلیک اسلحه تمیز و روغنکاری می شد تا 6000 تیر شلیک به اتمام برسد.سپس تست شلیک اسلحه با خشابهای کیفیت پائین صورت می گرفت . بعضی از این خشابها کج شده بودند و برخی بخوبی جا نمی رفتند ولی اسلحه مورد نظر میبایستی بتواند با کمک این خشابها نیز شلیک کند.پس از این تست اسلحه مزبور را در مجاورت اسید ، گل ولای ، گردو خاک و ماسه قرار میدادند. سلاح کمری کالیبر 45 ساخت آقای برونینگ با سربلندی از تمامی این آزمایشات بیرون آمده و علامت استاندارد ارتش آمریکا را دریافت کرد.و ارتش آمریکا پس از تستهای طولانی و طاقت فرسا این تپانچه را پسندید و در سال 1911 با نام (M1911 ) را به تولید انبوه رسانید.
 



برخی از کارشناسان دلیل این موفقیت را نظارت مستقیم آقای برونینگ بر خط تولید کلت 45 میدانند. البته نباید نقش آقای(فردمور) که یکی از مهندسین جوان کارخانه کلت بود را در این موفقیت نادیده گرفت. کلت 45 را بایستی پدر تپانچه های نیمه خودکار دانست. این سلاح با گذر از یک قرن ، هنوز حرفهای زیادی برای گفتن دارد .اما در سال 1980 کلت 45 جای خود را به تپانچه برتا مدل 92 که در آمریکا ساخته می شد ، داد. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب