تانک T-90 -قسمت دوم
 
صنایع نظامی
MILITARY

 

تانک T-90 (قسمت2)


صلاح دیکر T-90 یک قبضه تیربار سنگین با کالیبر 12/7 میلی متری است که روی یک برجک کنترل از داخل وبرای مبارزه با اهداف هوایی روی برجک اصلی قرار گرفته است .همچنین مانند تمام تانک های دیگر روسیه این کوه فولادین نیز مجهز به یک تیربار PKT با کالیبر 7/62 میلی متری است که به صورت هم محور با توپ اصلی آن قرار گرفته وبه طور دستی به وسیله که به وسیله تیربارچی به کار گرفته میشود

 

. در زمینه محافظت , طراحان کار خانه سازنده تلاش کرده اند با ایجا دیک تعادل هارمونیک بین دفاع فعال و غیر فعال ,  بالاترین درجه ی محافظت را برای این تانک به ارمغان آورند .در مرحله اول با تعریف یک زره واکنشی جدید روی سطح کلی تانک موفق به ارتقای دو چندان توانایی آن در صحنه نبرد گردیده و در مرحله ی بعد استفاده از فیلتر های ضد مواد شیمیایی و باکتریایی ,به همراه توانایی این تانک در انجام ماموریت درون محیط های آلوده به مواد رادیو اکتیو باعث گشته تا حتی در صورت استفاده دشمن از جنگ افزار های نامتعارف نیز گردان مجهز به T-90 بتوانند به انجام ماموریت محوله بپردازند نکته مهم در مورد حفاطات از این MBT استفاده گسترده طراحان از سامانه های الکترونیکی و کامپیوتر است . چهار گیرنده امواج لیزری نصب شده روی آن می توانند قفل شدن جنگ افزار های لیزری دشمن را شناسایی کرده وبا استفاده از نارنجک های دودزا دفع آن اقدام کنند . همچنین دو نورافکن فروسرخ در قسمت جلوی تانک تعبیه شده که با چشمک های خود امکان هدفگیری و قفل روی این دیوار پهن 46/3 متری به وسیله موشک های حرارتی را از دشمن سلب میکند.

در کنار تمام این سامانه های جدید و پیشرفته امکان تزریق گازوییل به درون اگزوز نیز در T-90 گنجانده شده است.اقدام ساده ای که با ایجاد یک دود کور کننده تمام سامانه های دشمن را با مشکل رو به رو می کند .

توانایی دیگری که باعث موفقیت های صادراتی تانک جدید روس ها گشته ,تحرک کم مانند آن است .استفاده از سیستم تعلیق مناسب در کنار موتور بسیار کارآمد 12 سیلندر با قدرت 850 اسب بخار با امکان استفاده از انواع بنزین و گازوییل باعث گشته تا حد اکثر سرعت این دیو آهنین به عدد بدی همتای 70 کیلومتر بر ساعت بالغ گردد و جالب این که در این سرعت نیز به دلیل برخورداری لوله توپ از دو پایدار کننده پرقدرت , امکان شلیک دقیقی توسط آن وجود دارد. روس ها حتی پا را فرا تر گذاشته و در تصاویر ویدیویی تانک خود صحنه های شلیک آن در حال پرش از روی مانع را نیز منتشر کرده اند! توانایی ویژه ای که امکان انجام بسیاری از مانور های جدید و قدرتمند را برای هیولای روس ها به وجود آورده است.در عین حال برخورداری آن از یک ذخیره سوخت 1600لیتری موجب شده برد عملیاتی ان به بیش از 600 کیلومتر برسد امکانی که با توجه به توانایی حمل تا 43 گلوله توپ از ایجاد شیکه های پیچیده و لجسستیکی برای حمایت از یگان های این تانک جلوگیری میکند.

تا کنون بیش از 1000 دستگاه از سلاح مرگبار تولید گشته است و هندوستان, الجزایر و یونان به عنوان خریدار خارجی آن اقدام به استفاده از پیشرفته ترین تانک تولید روسیه درون ساختار واحد های نظامی خود کرده اند . استفاده T 90 از فناوری های جدید در کنار توانایی های بالای دینامیکی در کنار برخی ویژگی های خاص آن مانند عبور از رودخانه با عمق 4 متر در کنار تجربه ی رزمی موفق مانند ان چه در سال 1999 و در پی هجوم ارتش فدراسیون روسیه به جمهوری مسلمان چچن اتفاق افتاد . طی ان یک T90  توانست پس از اصابت هفت فرمند موشک RPG-7 به ادامه مأموریت خود بپردازد,همگی باعث شده اند تا بازار های تازه جهانی دیگری نیز در آینده پذیرای آن باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب