صنایع نظامی
MILITARY

ناو شکن سهند

 سلام اول باید به خاطر غیبت طولانی از بچه های گل وبلاگ عذر بخوام چون درگیر کنکورم اما امشب با دست پر اومدم این مطلب درباره ناوچه سهنده که تو جنگ تحمیلی به دست نیروی دریایی آمریکا(بعد میگن عراق به ایران حمله کرد) غرق شد یاد همه دریادلان نیروی هوایی گرامی باد  (با تشکر از وبلاگ فوق العاده هوانورد)

 ناوشکن سهند 

پیشگفتار

 

 

پیش از این خاطراتی از دلاوران نیروهای زمینی و به ویژه هوایی ارتش در وبلاگ درج شده است. بجا دانستم که یادی هم از دریادلان نیروی دریایی داشته باشم. آنچه در پی خواهد آمد خاطرات یکی از پرسنل ناوشکن سهند از درگیری دریایی نابرابر با ناوگان آمریکا در سال 1367 است.

برای مشاهده مطالب کامل به ادامه مطلب رجوع کنید...



ادامه مطلب ...


زیر دریایی های پرتاب كننده موشك بالستیك(SLBM)

 

 

 

     اولین تست موفق این نوع از موشك ها در جنگ جهانی دوم و توسط نیروی دریایی آلمان(زیر دریایی U-boats) انجام گرفت. این زیر دریایی دو سكوی پرتاب داشت. در این مدل و دیگر  موشك های بالستیك شلیك شونده از زیر دریایی(SLBM),نیاز به حضور زیر دریایی در سطح اب بود.اما بعد از جنگ جهانی دوم سیستم های پرتاب به سرعت پیشرفت كرده و برای پرتاب موشك از زیر اب تطبیق داده شدند.در سپتامبر سال 1955 اتحاد جماهیر شوروی  اولین كش

 

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


The Battle of Normandy

نبرد نرماندى

پس از آنکه در دسامبر ۱۹۴۱ ارتش سرخ پیشروى آلمانها را در ۳۵ کیلومترى مسکو متوقف کرد استالین بلافاصله از انگلیس و آمریکا (که تازه وارد جنگ با آلمان شده بود) درخواست گشودن جبهه دوم را کرد. اما در اوت ۱۹۴۲ چرچیل و روزولت با شکست عملیات «دیپ» دریافتند توان دفاعى آلمان بالاتر از آن است که به آنها اجازه ورود به غرب اروپا را بدهد.
در این عملیات، ۶۰ درصد از ۷ هزار چترباز و نیروى کماندو که در ساحل این شهر فرانسوى پیاده شدند جان خود را از دست دادند، آنها حتى نتوانستند چند ساعت هم بندر مذکور را تحت اشغال خود نگاه دارند.ضمنا كساني كه فيلم نجات سرباز رايان را به ياد دارند با به ياد آوردن صحنه هاي ابتدايي اين فيلم اين ميدان خون را در ذهن خود تجسم مي كنند

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...



کوآلا موشکی است با قابلیت های سه گانه هوا به زمین، سطح به سطح زمین پایه و سطح به سطح دریاپایه که ساخت کشور روسیه می باشد.در حقیقت روسیه  با ارائه این موشک در دوران پایانی جنگ سرد، سیطره همیشگی خود در علم فیزیک و شیمی را به رخ رقیب دیرینه اش، آمریکا و دیگر کشورهای غربی کشید.

در مورد کوآلای سیبری اظهار نظرهای ضد و نقیضی صورت گرفته که با توجه به سری بودن موشک و سیاست های مخفی کارانه روسها، نمی توان درباره درستی یا نادرستی این مطالب با اطمینان قضاوت کرد. اما با توجه به پایان جنگ سرد و نیز مشاهده چندین باره ی این موشک در داخل این کشور، اطلاعاتی از این سلاح به دست آمده که در زیر اشاره ای به آن خواهیم داشت.  

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


آشنایی با ناوهای هواپیمابر و کشورهای دارنده ی آنها

 

 

ناو هواپیما برامروزه در كل جهان، 21 ناو هواپیمابر فعال در اختیار 9 کشور قرار دارد، ضمن اینکه 10 کشور دارای ناوهواپیمابر هستند:

1- ایالات متحده آمریكا: 15 ناو هواپیمابر (در حال خدمت یا استراحت یا ساخت)

2- بریتانیا: (6 ناو هواپیمابر، 4 در خدمت و 2 در حال ساخت)

3- فرانسه: یك ناو (شارل دوگل)

4- ایتالیا: (كاوور) (در حال ساخت)

5- روسیه: یك ناو فعال (آدمیرال كوزنتسف)

6- هند: یك ناو (آدمیرال كورشكوف) (خریداری شده از روسیه)

7- چین: (Varyag) (غیرفعال، خریداری شده از اوكراین)

8- اسپانیا: (دو ناو هواپیمابر، یكی در حال خدمت و یكی در حال ساخت)

9- برزیل: (São Paulo) (خریداری شده از فرانسه)

10- تایلند: (HTMS Chakri Nareubet) (یك ناو خریداری شده از اسپانیا)

همچنین كشورهای كره جنوبی، بریتانیا، كانادا، چین، هند، ژاپن، استرالیا، شیلی، سنگاپور و فرانسه از جمله كاربران ناوهای هلیكوپتربر به شمار می‏روند.

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


رواقع هدف از تشکیل و خلق نیروهای ویژه طراحی واحدهایی بود که اشنا به جامعه شناسی ، زبان شناسی و روانشناسی بودند و در کنار تعلیمات سخت و ویژه توانایی انجام عملیاتهای مختلف را در اقصا نقاط جهان داشتند ...انگلیسیها اولین کشوری بودند که نیرو های کماندویی را تشکیل دادند ...از بزرگترین چهره های کماندویی جهان میتوانیم از اتو اسکورزینی یاد کنیم کسی که موسولینی را نجات داد ... اسکورزینی اتریشی بود ...میگویند در جریان انتخاب این شخص برای نجات موسولینی ...هیتلر چند نفر را انتخاب کرد و شخصا با انها مصاحبه نمود ...وقتی نوبت به اسکورزینی یا اقای خاص رسید او در پاسخ به سئوال هیتلر که درمورد ایتالیا چه فکر میکنی ...گفت ..من اتریشی هستم ....این اشاره به نفرت اتریشی ها از ایتالیایی ها داشت که بخشی از اتریش را تصرف کرده بودند ... نیروهای ویژه در تاریخ تشکیلشان در موقعیتهایی به کار گرفته میشدند که هدف ضربه و فرار بود یا انجام عملیاتهای دشوار در پشت خطوط در خاک دشمن ...و نیروها یا سرباز ان عادی امکان اجرای ان را نداشتند ... این نیروها دوره های تخصصی عجیبی میبینند ...به فرهنگ و زبان محاوره ایی منطقه ای عملیاتی اشنا هستند ...توانایی هایی خاصی در استفاده از مواد منفجره ...رانندگی با خودرو رانندن هلیکوپتر یا هواپیما ...و تک تیرانداز دارند... در حال حاضر کاربران اسپوکی در دنیا بهترین نیروهای عملیات ویژه هستند .. و تنوع خاصی نیز دارند .... نقش انها در جنگهای افغانستان ...سومالی ..یوگسلاوی و البته عراق بر همگان اشکار شد و انعطاف فوق العاده شان تحسین همه کهنه سربازان را برانگیخت.

http://www.sethpeters.com/specialforces.jpeg

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


حماسه ناوچه پیکان   و عملیات مروارید

 


مقدمه

عملیات دریایی غرورآفرین مروارید در هفتم آذر سال 1359 توسط دریادلان جان برکف نداجا در شمال خلیج فارس و علیه نیروی دریایی دشمن انجام گرفت و در این عملیات ضربات سنگین و جبران ناپذیری بر پیکر دشمن وارد شد. این عملیات را می توان مهم ترین جنگ دریایی در پهنه خلیج فارس دانست .
براساس طرحی از پیش تهیه شده به طور روزانه و مستمر منطقه شمال خلیج فارس توسط بالگردهای نداجا مورد گشت و بررسی در دو نوبت صبح و بعدازظهر قرار می گرفت . ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی ارتش ج .ا.ا نیز ماموریت داشتند تا با حضور در این منطقه علاوه بر مراقبت از سکوی نفتی ایران در صورت حضور یگان های دریایی دشمن نسبت به انهدام آن ها اقدام نمایند. در دو ماه نخست جنگ نبردهای دشمن به وقوع پیوست که با پیروزی ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی و انهدام یا فرار واحدهای دشمن خاتمه یافت . در نتیجه این نبردها یگان های دریایی دشمن از رویارویی با ناوچه موشک انداز ا.ج .ا.ا. پرهیز نموده و به مخفی گاه های خود خزیده بودند. در آبان ماه سال 1359 با اجرای دو عملیات اشکان و شهید صفری علیه سکوهای البکر والامیه که ترمینال های بزرگ نفتی دشمن برای صدور نفت آن کشور می باشد تاسیسات سکوهای مذکور منهدم شدند. به این ترتیب دشمن از امکان صدور نفت از طریق این سکوها محروم و از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گرفت .

برای مشاهده مظالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


ناو شکن جماران- نمود اراده ی آهنین مردان سرزمین پارس


شاید خیلی ها به این که ایران موفق شد ناوشکن جماران را تولید کند اهمیت ندهند و با خود بگویند: ((آمریکا و روسیه زیر دریایی اتمی و ناو هواپیما بر تولید می کنن این همه جارو جنجال راه نمیندازن اونوقت اینا یه ناو شکن تولید کردن ببین چقد خوشحالن)). ولی اولا بدانید کشور هایی که توانایی تولید ناو شکن را دارند به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد .دوما ایران در شرایطی این محصول را تولید کرد که امکاناتی در اندازه ی یک دهم امکانات غول های غربی را دارد .سوما ایران در اوج تحریم ها دست به این کار بزرگ زد و این در حالی است که بسیاری از کشور ها نه تنها در تحریم نیستند بلکه ازطرف  غول های غربی کمک مالی هم میشوند (مثل:اسرائیل,کشور های عربی حوضه ی خلیج فارس و ...)اما توانایی تولید یک قایق هم ندارند چه برسد به ناوشکن و در پایان اگر تولید جماران کار کوچکی بود این همه مورد توجه و تحسین مراکز بزرگ نظامی دنیا قرار نمی گرفت.در پایان می خواهم بگویم نباید سانسور خبری رسانه های غربی را به پای کوچک بودن جماران گداشت.باکه این موضوع نشانه ی بزرگ بودن این طرح است و این که غول های غربی نمی خواهند دنیا بفهمد که اراده ی ایرانیان کره ی زمین را تکان می دهد و تحریم ها و توطئه هایشان در برابر شاهزاده های پارسی بی اثر است

    **ناوشکن جماران**

   

با حضور حضرت آیت الله خامنه ای،فرمانده معظم كل قوا ناوشكن جمهوری اسلامی جماران كه مهمترین و بزرگ ترین پروژه علمی، فنی و تحقیقاتی نیروی دریایی ارتش و از برترین دستاوردها و فناوری های اقتدارآفرین كشورمان می باشد؛ با برگزاری مراسم رسمی الحاق آن،به ناوگان پرافتخارنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

 JAMARAN

 


برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


 

شناور كاسپين 3 بر امواج درياي خزر مي‌نشيند

خبرگزاري فارس: همزمان با بيست و نهمين سالروز فتح خرمشهر، سومين شناور درياي خزر موسوم به « كاسپين 3» بر آب‌هاي نيلگون درياي خزر آرام مي‌گيرد.

مسئول روابط عمومي و امور فرهنگي شركت نفت خزر دقايقي پيش در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر بيان داشت: اين پروژه با حضور جمعي از مسئولان وزارت نفت، شركت ملي نفت ايران و همچنين مقامات بلند پايه ملي و استان‌هاي شمالي كشور طي مراسمي افتتاح و به آب انداخته مي‌شود.
داريوش چهرازي ادامه داد: اين شناور كه « كاسپين 3» نامگذاري شده است نسبت به دو شناور قبلي داراي توانمندي‌ها و كاربردهاي بيشتري است و با نظر و نظارت شركت نفت خزر نسبت به ايجاد و افزودن امكانات فني بيشتري براي افزايش توان عملياتي آن اقدام شد.
وي تصريح كرد: امكان فرود بالگرد در شرايط اضطراري بر سطح شناور يكي از اين كاركردها است.
مسئول روابط عمومي و امور فرهنگي شركت نفت خزر با اشاره به نشست و مذاكرات علي اصولي مديرعامل شركت نفت خزر با مديران ارشد شركت صدرا، مجري و پيمانكار ساخت سومين شناور عملياتي حوزه درياي خزر موسوم به « كاسپين 3» اظهار داشت: در اين نشست بر تسريع هر چه بيشتر اين پروژه تاكيد و مباحث مختلف و راهكارهاي اجرايي براي برطرف كردن موانع مشخص و تعيين شد.
چهرازي با استناد به سخنان مديرعامل شركت نفت خزر گفت: به‌دليل شرايط ويژه درياي خزر تنها راهي كه براي كشور و صنعت نفت وجود دارد، تكيه بر توان داخلي و افزايش ناوگان عملياتي بر بستر باور«ما مي‌توانيم» و توانايي‌هاي كارشناسان و شركت‌هاي داخلي است كه اميدواريم اين مسير با حصول افتخارات بزرگ‌تري تا سرمنزل مقصود همچنان تداوم يابد.
وي در پايان گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با وجود محدوديت‌ها و تحريم‌هاي موجود به حمد الهي با همكاري و توافقات به‌عمل آمده با شركت صدرا به‌عنوان پيمانكار ساخت سومين شناور تداركاتي و عملياتي درياي خزر، اين پروژه كه برگ زرين ديگري از افتخارات فرزندان ايران اسلامي است همزمان با سالروز فتح خرمشهر و ديگر مناسبت‌هاي خجسته اين روز به آب انداخته مي‌شود.

 




سلام .امروز به دلیل شرایط حساس منطقه به ویژه شرایط نظامی تصمیم گرفتم اخبار نبرد لیبی را لحظه به لحظه به اطلاع شما برسانم.در یکی از خبر ها ذکر شد که ناو هواپیمابر شارل دوگل به دریا مدیترانه اعزام شده.به همین دلیل مطلب کوتاهی راجع به این شهر شناور قرار دادام.

 

ناو هواپیمابر شاری دوگل (به فرانسوی: Porte-avions Charles-de-Gaulle) ناو سرفرماندهی فعلی و تنها ناو هواپیمابر در حال خدمت در نیروی دریایی فرانسه می‌باشد. شارل دوگل دهمین ناو هواپیمابر فرانسوی و اولین شناور سطحی با نیروی محرکه اتمی فرانسه می‌باشد. این ناو بعد از ناو روسی آدمیرال کوزنتسو، دومین ناو بزرگ اروپایی لقب گرفته است.


برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:ناو هواپیمابر, :: 1:30 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

 

ناو هواپیمابر

ناو هواپیمابر عبارت است از یک پایگاه هوایی کامل شناور که معمولاً برای انجام عملیات جنگی و تسلط بر دریاها و اقیانوس ها و منهدم کردن اهداف دریایی و ساحلی و انجام ماموریت های محاصره ی دریایی و حمایت راه ها ، گذرگاه هاوترابری دریایی وتامین امنیت عملیات پیاده سازی نیرو وحرکت آنها در ساحل استفاده می شود.

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


شنبه 7 اسفند 1389برچسب:زیر دریایی اتمی,زیردریایی آکولا, :: 7:19 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

 


پروژه 971 که ناتو آن را آکولا به معنی کوسه نامیده زیر دریایی تهاجمی هسته ای است که در سال 1986 توسط شوروی سابق به خدمت در آمد. این کلاس که بعضاً به یادبود یکی از اعضای آن "بارس" خوانده می شود باید دقت کرد که همنام کلاس پروژه 941 نیروی دریایی شوروی سابق، که زیر دریایی موشک هسته ای بالستیک بر است که توسط خود شوروی آکولا و توسط ناتو تایفون نامگذاری شده است. در این کلاس سه زیر کلاس وجود دارد که شامل مدل عمومی آکولا1 شامل هفت زیر دریایی که بین سالهای 1982 تا 1986 ساخته شده اند، آکولای ارتقا یافته شامل 5 زیر دریایی ساخته شده بین سالهای 1986 تا 1991 و زیر کلاس آکولا2 که از سال 1991 ساخته شده است می باشد. سیستم خاص بدنه این زیر دریایی طوری است که سبکی و شناوری آن را تا سه برابر افزایش می دهد.

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب